Naujienos

Birželio 8 dieną su 6 c ir 7a klasių mokinių grupe vykome į Paliesiaus dvarą, kur dalyvavome projekto „Puoselėjame Ignalinos krašto tradicinius amatus ir folklorą“ veiklose. Mokiniai rišo lėles, mezgė apyrankes, žaidė liaudies žaidimus ir dainavo liaudies dainas, mokėsi perskaityti aukštaitišką tekstą ir įspėti tarmiškų žodžių reikšmę. Jie noriai dalyvavo duonos kelio edukacinėje veikloje bei ugdėsi verslumo įgūdžius. Diena prabėgo smagiai ir prasmingai.

Tam, kad surinktų medžiagą šiemet siūlomam projektui „Mūsų turtai“, penktokams ir septintokams neretai teko ir suaugėlius kalbinti, jų pagalbos prašyti. Mat reikėjo estetiškai nufotografuoti senuosius namų apyvokos įrankius, daiktus, sukaupti senąją leksiką, pateikiant žodžio reikšmę, pateikėją bei kilmės vietą. 
Džiugu, kad iššūkis buvo įveiktas ir susikaupė didelis vis dar tarp mūsų gyvuojančių rakandų nuotraukų segtuvas, sugužėjo šimtai tarmiškų žodžių, kurie dažnam mokiniui buvo nauji, neįprasti. Nedidelę dalį sukauptos medžiagos pridedame ir čia.

Šiais mokslo metais aštuntokai dalyvavo projekto „Pristatome rašytoją“ veiklose ir parengė visų 8 klasės literatūros vadovėlyje nagrinėjamų rašytojų pristatymus. Jie mokėsi atrinkti ir pateikti svarbiausią informaciją apie kūrėjus, pateikė įdomių faktų apie juos bei kūrybai įtakos turėjusius veiksnius. Kiekvienas pristatymas buvo iliustruotas ne tik vaizdine medžiaga – buvo pateikiami ir kontroliniai klausimai bendraamžiams.
Dėkoju aštuntokams už parengtą medžiagą, kuri bus naudojama ugdymo procese ir padės kitiems mokiniams geriau pažinti rašytojų asmenybes bei nagrinėjamų kūrinių atsiradimo aplinkybes.

 

Beveik pusę metų šeštokai vykdė lietuvių kalbos projektą „Gimtinė pro rasos lašą“. Projekto tikslas – geriau susipažinti su Ignalinos krašto žymiausiomis vietomis, ugdytis meilės savo kraštui jausmą, įžvelgti gimtojo krašto unikalumą ir grožį. Mokiniai kartu su savo artimaisiais lankėsi gražiausiose, įdomiausiose ir vaizdingiausiose vietose, kūrė eilėraščius, miniatiūras, sakmes, legendas apie gimtąjį kraštą.

Šiuolaikinėje mokykloje labai svarbu ugdyti mokinių kūrybiškumą, skatinti ugdymą tyrinėjant, todėl planuodami veiklą su mokiniais numatėme atlikti praktinį darbą ,,Erdvinių kūnų gamyba“. 6-7 klasių mokiniai po pamokų iš įvairių pagalbinių medžiagų gamino erdvinių kūnų modelius, juos fotografavo ir nuotraukas siuntė mokytojai. Kūnų gamybai jie naudojo įvairias technikas: braižė išklotines ir lankstė iš popieriaus, klijavo iš medinių pagaliukų, akmenukų, plastikinių šiaudelių, panaudotų flomasterių, degtukų ir pan.
Darbo terminui pasibaigus mokiniai apžiūrėjo visus pagamintus kūnus, aptarė sėkmes ir sunkumus, pasidalijo savo nuotaikomis.

 

1b klasės mokiniai dalyvavo respublikiniame aplinkosauginiame konkurse „Mano mažasis pasaulis“. Šio konkurso tikslas ugdyti pradinukų supratimą apie artimiausią gamtinę aplinką ir skatinti palankų aplinkai elgesį bei kasdieninius įpročius, naudojant mokiniui patrauklias veiklos formas, skatinančias kurti tvaresnę aplinką kartu. 11 pirmokų sukūrė savo gamtos lopinėlį – tinkamą augalams gyvuoti aplinką. Visi dalyvavę mokiniai pateko tarp 30 geriausiųjų dalyvių, jie apdovanoti paskatinamaisiais prizais ir diplomais. Džiaugiamės mokinių pasiekimais.

Progimnazijos bendruomenę kviečiame susipažinti su  nuo 2021-2022m. įsigaliosiančio Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos aprašo projektu. Pasiūlymų ar pageidavimu lauksime iki 2021-06-15 el. paštu kudabosm@ignalina.lt arba telefonu 8 386 53744